Hoppa till innehåll

Gåturer – metode for dialog og analyse

Utdanningsdirektoratet program 2018 kopiaEvidensbaserad skolutformning och användarperspektiv står i centrum när Utdanningsdirektoratet ordnar sin årliga konferens om fysisk læringsmiljø i skoler og barnehager i Gardermoen den 30-31 oktober 2018.

Suzanne de Laval är inbjuden keynote speaker och ställer frågan om skolbarnen inte bara ska ses som användare utan också som medskapare. Genom sin utvärderingsmetodik ”Gåturer” visar hon hur skolbarnens erfarenheter och lösningsförslag kan fångas upp och bli en konstruktiv del av planeringen för om- och nybyggnad av skolor. En av hennes iakttagelser är att skolmiljön ständigt anpassas efter nya förutsättningar. Här är skolbarnens delaktighet angelägen.

Inga kommentarer än så länge

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Arkitekturpedagogen

användarperspektiv i arkitektur och planering

Kort sagt

Arkitektur, planering och kommunikation